LEVERINGSVOORWAARDEN

Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

Voor uw informatie

Note:

* De optie op het Suitekoetshuis staat gelijk aan de optie datum van deze offerte. Indien u het Suitekoetshuis & appartement optioneel blijft handhaven kan het alleen op basis van beschikbaarheid.” Hdv behoudt zich het recht het Suitekoetshuis & appartement te verhuren indien de optie niet gelijk met deze offerte wordt omgezet  in een definitieve reservering. 

* Prijzen per eenheid zijn exclusief BTW en gelden uitsluitend voor deze aanbieding, prijswijzigingen onder voorbehoud. 

* Bij een eventuele uitloop van uw dag ( na het serveren van het laatste drankje ) en mocht u wensen de bar langer open te houden worden additionele personeelskosten (21,00 euro per uur per medewerker ) en drankenuitkoop aan u doorberekend. Na 01.00 uur wordt tevens een nachttoeslag van 200 % op de personele kosten  gerekend zijnde  42 euro per uur en medewerker.  

* Bij een eventuele eigen aanlevering van Food & Beverage (eten en drinken) wordt een snijgeld/kurkgeld in rekening gebracht.

 * Op de optionele items worden geen kortingen verstrekt. F&B korting verleend & aangeboden artikelen gelden alleen bij deze aantallen & inkoopvolume en worden mogelijk herzien indien deze afwijken met meer dan 5% in de aantallen.

* Indien, na het opmaken van de eindfactuur ( 2 weken voorafgaand aan uw party) nog wijzigingen worden aangebracht, berekenen wij een toeslag van €50,-. Dit i.v.m. het nieuw opmaken van de eindfactuur, de extra overhead & de juiste administratieve afwikkeling ( o.a. factuur verwerking, boekhouding, spoed bestellingen plaatsen). Een mindering van de aantallen is hierin uitgesloten.

* Wij raden u aan een huwelijksdagverzekering af te sluiten. www.trouwzeker.nl 

* Gezien de privacy – beeld recht/wet zijn u en uw gasten zich er van bewust dat er beeld & film opnames plaatsvinden. U & uw gasten geven automatisch met het betreden van onze locatie toestemming tot het maken van foto en beeld materiaal ten behoeve van bruidsreportages & marketing doeleinden.


5.     Algemene Voorwaarden van Verkoop, Levering en Betaling van Landgoed Huis de Voorst zijnde Albemarle B.V.  ( AB) K.v.K. 8110765 

1. Algemeen

De Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH), alsmede deze bijzondere Algemene Voorwaarden van Verkoop, Levering en Betaling van Albemarle B.V. (AB) zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten met betrekking tot verkoop en levering van zaken en diensten door AB.


Tenzij in deze bijzondere Algemene Voorwaarden daarvan wordt afgeweken - in welk geval deze bijzondere (AB) voorwaarden van toepassing zijn - gelden voor het overige de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH). Onder levering van zaken en diensten wordt mede verstaan de verzorging van evenementen, party’s, exploitaties in de ruimste zin van het woord waarin ook zijn begrepen de levering van personeel, locaties en materialen.

2. Aanbiedingen/overeenkomsten

Aanbiedingen door AB gedaan, zijn te allen tijde vrijblijvend. Prijzen vermeld in aanbiedingen zijn zolang geldig als staat vermeld en slechts geldig voor de betreffende aanbieding. Prijsstijgingen in grondstoffen, loonkosten, accijnzen, huren, alsmede telfouten kunnen bij een definitieve overeenkomst gewijzigd worden doorberekend. Pas na een door AB en de klant, schriftelijk opgestelde en ondertekende bevestiging is er sprake van een overeenkomst (ook te noemen een definitieve reservering of horecaovereenkomst).

3. Betalingscondities

Bij een definitieve reservering dient een waarborgsom ter hoogte van 20 % van de totale omzetverwachting (inclusief BTW) te worden voldaan binnen 14 dagen. De resterende 80 % van de totale omzetverwachting (inclusief BTW) ten laatste 7 (zeven) dagen voor het tijdstip waarop krachtens de in artikel 2 bedoelde overeenkomst de eerste horeca dienst en locatie zou moeten worden verleend, tenzij hierover schriftelijk andere afspraken zijn gemaakt. 

Indien de omzetverwachting (inclusief BTW) hoger is dan € 100.000,00 dan wordt de hierboven bedoelde waarborgsom in 2 (twee) termijnen in rekening gebracht en wel 25 % van de omzetverwachting (verder: reserveringswaarde) (inclusief BTW) te betalen binnen 30 (dertig) dagen na de definitieve reservering en de resterende 75 % als omschreven in de eerste alinea van dit artikel.  De eindfactuur dient door de klant te worden voldaan binnen 7 (zeven) dagen voor party datum. Indien de eindfactuur binnen deze termijn niet is voldaan, wordt 6 (zes) % rente over het factuurbedrag extra in rekening gebracht voor iedere periode van 4 (vier) weken dat deze termijn wordt overschreden. Wordt in de loop van een periode de factuur voldaan, dan zal desondanks over die hele periode vertragingsrente in rekening worden gebracht en moeten worden betaald. Alle kosten ten behoeve van een incasso komen ten laste van de klant.

4. Aantal gasten

Het in de overeenkomst als bedoeld in artikel 2 vermelde aantal gasten beschouwt AB als garantieaantal voor de partij, tenzij de klant schriftelijk een gewijzigd aantal heeft afgegeven, hetwelk dan in beginsel zal worden beschouwd als het nieuwe garantieaantal.

Wijzigingen op het in de eerste alinea omschreven garantieaantal zijn, zonder financiële consequenties, mogelijk tot 12 (twaalf) maanden voor de reserveringsdatum.

Wijzigingen op het in de eerste alinea omschreven garantieaantal zijn mogelijk tot en met 6 (zes) maanden voor de reserveringsdatum tot een maximum van 25% van het in de eerste alinea bedoelde garantieaantal.

Wijzigingen op het in de eerste alinea omschreven garantieaantal zijn mogelijk tot 14 dagen voor de reserveringsdatum tot een maximum van 5 % van het in de eerste alinea bedoelde garantieaantal.

Indien het aantal gasten binnen deze termijnen alsnog wordt gewijzigd, dan zal de klant bij een verlaging van het aantal gasten de vergoeding gebaseerd op het garantieaantal in de vorige alinea verschuldigd blijven. 

Indien het aantal gasten binnen deze termijn wordt verhoogd, dient de klant onverwijld contact op te nemen met de verkoopafdeling van AB. Bij geschikte accommodatie is dit uiteraard te allen tijde mogelijk. 

5. Extra personeelskosten

AB is genoodzaakt bij dienstverlening ná 00.00 uur een nachttoeslag in rekening te brengen van 50 % per medewerker per uur. Op zon- en feestdagen geldt een toeslag van 50 % per medewerker per uur.

Indien de kosten per uur niet zijn gespecificeerd, geldt bij dienstverlening ná 00.00 uur een nachttoeslag van Euro 34,50 per medewerker per uur. Op zon- en feestdagen geldt een toeslag van Euro 50,00 per medewerker per uur. In de begroting is rekening gehouden met de eindtijd van een party  en zijn alle kosten opgenomen  in het tijdschema.

Indien de party uitloopt en de eindtijd, zoals in de offerte genoemd overschreden wordt, geldt het verhoogde tarief en zal deze worden doorbelast aan de klant.

6. Locatie reserveringen

Bij huur van ruimtes door AB namens derden zijn eveneens van toepassing de algemene voorwaarden en condities van de betreffende locatie. 

7. Annulering

In alle gevallen waarin op grond van een overeenkomst als bedoeld in artikel 2 één horecadienst & locatie moet worden verleend, zal voor de annulering van een in een zodanige overeenkomst opgenomen reservering het navolgende gelden:

a.    Bij annulering meer dan 12 (twaalf) maanden voor het tijdstip waarop krachtens de desbetreffende overeenkomst de eerste horecadienst & locatie zou moeten worden verleend is de klant gehouden aan een waarborgsom ter hoogte van 20 % 

b.    Bij annulering meer dan 6 (zes) maanden voor bedoeld tijdstip is de klant gehouden 60% van de reserveringswaarde (inclusief BTW) aan AB te betalen.

c.    Bij annulering meer dan 3 (drie) maanden voor bedoeld tijdstip is de klant gehouden 80% van de reserveringswaarde (inclusief BTW) aan AB te betalen.

d.    Bij annulering meer dan 1 dag tot aan de 3e maand voor bedoeld tijdstip is de klant gehouden 100% van de reserveringswaarde (inclusief BTW) aan AB te betalen.

e.    Indien de party wordt geannuleerd wordt de reeds ontvangen aanbetaling/waarborgsom niet vergoed aan de opdrachtgever.

Ten aanzien van de dienstverlening van derden (bijvoorbeeld met betrekking tot entertainment, audiovisuele voorzieningen en locatieverhuur) gelden de door de betreffende derden gehanteerde annuleringsvoorschriften.

8. Vermissing en schade

Wanneer gehuurde of door AB ter beschikking gestelde goederen worden vermist, beschadigd raken of breken, dient de klant het bedrag dat met de vervanging van de betrokken zaken is gemoeid, te voldoen aan.

In alle gevallen wordt een proces verbaal opgemaakt en de diefstal gemeld bij de plaatselijke politie.

9. Vergunning

Indien ten behoeve van de uitvoering van een van de in artikel 1 gemelde activiteiten externe vergunningen noodzakelijk blijken, is de klant voor het verkrijgen van deze vergunningen verantwoordelijk.

10. Productaansprakelijkheid

In het kader van de HACCP wetgeving is AB aansprakelijk voor de voedselveiligheid van haar producten. Echter, indien producten worden gebruikt buiten het gezichtsveld van AB B.V. indien cliënten producten ophalen bij de vestigingen van AB B.V., dan wel dat AB B.V. producten aflevert bij cliënten zonder verdere begeleiding, vervalt voornoemde productaansprakelijkheid. 

In geval van eigen aanlevering van goederen/producten, in welke vorm dan ook, door de klant vervalt alle aansprakelijkheid door AB B.V.

11. Overmacht

Indien aantoonbaar sprake is van overmacht kan AB B.V na kennisgeving aan de klant, haar uitvoering voor - of tijdens de partij geheel of gedeeltelijk annuleren. In ieder geval gelden als situaties van overmacht:

*    Overheidsbepalingen en -verzoeken die dienen te worden nageleefd

*    Onlusten

*    Stakingen

*    Storingen in de aanvoer van door derden te leveren goederen, alsmede water- en energieleveringen

*    Het uitvallen van de installaties welke noodzakelijk zijn voor een degelijke uitvoering van onze diensten 

*    Brand of ongevallen

12. Renovatie werkzaamheden aan en bij  locaties

Het is soms mogelijk, dat op de te leveren  datum c.q dat aan, of om dit historische erfgoed (restauratie) werkzaamheden worden uitgevoerd, waarbij echter zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met de gasten.

Bedoelde werkzaamheden geven opdrachtgever geen recht deze overeenkomst eenzijdig te ontbinden. AB B.V. is niet aansprakelijk in welke vorm dan ook voor de overeenkomst tussen de locatie en de opdrachtgever.

Opdrachtgever van A B B.V is verplicht zich over eventuele renovatie werkzaamheden, bij de door de opdrachtgever gereserveerd locatie, te informeren gezien het soms noodzakelijk is andere catering mogelijkheden/materialen  in te huren zoals een aggregaat, mastiek en keuken apparatuur. Voor additionele kosten veroorzaakt door renovatie werkzaamheden blijft de opdrachtgever van AB B.V. verantwoordelijk.  Voor het jaar 2021, 2022 & 2023 worden er geen renovatie werkzaamheden op Landgoed Huis de Voorst verwacht.

13. Locatie Huis de Voorst

ALGEMENE VOORWAARDEN

Uitzonderlijk elektraverbruik (elektra in tenten en boven de aanwezige 60amp) dienen doormiddel van het inhuren van een aggregaat te worden verzorgd. Deze extra kosten zijn ten laste van de klant/opdrachtgever. Door huurder of zijn/haar gasten toegebrachte schade aan, in en om Huis De Voorst zal op hem/haar worden verhaald. Open vuur(werk) is in het Huis nadrukkelijk verboden (ook sterretjes); vuur(werk) buiten is in verband met het vee van de aanliggende boerderijen en het wild op het landgoed zelf verboden; ook (tuin)fakkels, fakkels op het voorplein zijn wel toegestaan, op de bordessen zijn verboden. Geluidsoverlast dient te allen tijde vermeden te worden (ook blikken achter auto’s zijn niet toegestaan). Opbouw, decoratie en demontage door huurder dienen te allen tijde te geschieden naar de richtlijnen van verhuurder. Decoraties door huurder aangebracht, dienen na afloop door huurder te worden verwijderd, terwijl anders kosten in rekening worden gebracht. Verhuurder kan nimmer door huurder aansprakelijk gesteld worden voor calamiteiten, welke door force majeur (zijn) ontstaan (zoals bijv. brand), die het Huis geheel of gedeeltelijk ongeschikt maken voor de door huurder geplande activiteit(en). 

Bedoelde werkzaamheden geven huurder geen recht deze overeenkomst eenzijdig te ontbinden. De eventuele huwelijksvoltrekking op “De Voorst” dient door huurder zelf te worden aangemeld bij de Gemeente Lochem; Verhuurder reserveert slechts het vermelde tijdstip van de trouwplechtigheid, doch is geenszins verantwoordelijk voor de officiële vastlegging en uitvoering hiervan. Het strooien met rijst, confetti, bloemblaadjes e.d. is in en om het Huis verboden. Huurder verklaart zich door ondertekening van de bevestiging akkoord met deze voorwaarden en verklaart voorts een kopie van dit reserveringscontract te hebben ontvangen.

14. Evenementen verzekering & huwelijksdagverzekering

De mogelijkheid bestaat uw partij (huwelijk of evenement) te verzekeren. Hierdoor voorkomt u een financieel risico in het geval dat uw partij zou moeten worden geannuleerd.  Conform art. 7 worden de factuurtermijnen gehanteerd.

15. Privacy & Cookieverklaring

Hierbij maken wij u attent op onze privacy & cookieverklaring.

https://www.huisdevoorst.nl/privacy

https://www.huisdevoorst.nl/cookies

Met het bezoeken van onze website, social media of andere vorm van communicatie &  het ontvangen, aanvaren of tekenen van deze offerte/bevestiging e.d. gaan jullie akkoord met onze privacy & cookieverklaring en het maken van foto’s & video’s  ten behoeve van onze eigen marketing, in de ruimste zin van het woord. Inhoudelijk vinden jullie alles in de bovenstaande link.

16. Geschillen

Op door AB aangegane overeenkomst, waarop deze voorwaarden gelden, is het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen worden beslecht door de bevoegde rechter te Zutphen.